
Eğitim-Bir-Sen Adana Şubesi’nin yetki tespit sürecine ilişkin değerlendirme toplantısında konuşan Eğitim-Bir-Sen Adana Şube Başkanı Mustafa Sarıgeçili, sendikanın hem üye sayısında hem de yetki alanında önemli başarılara imza attığını belirterek, “12 yıldır tavizsiz, 16 ilçede rakipsiz olarak yolumuza devam ediyoruz” dedi.
“Hedeflerimizin Üzerine Çıktık”
Göreve geldiklerinde iki temel hedef belirlediklerini ifade eden Sarıgeçili, bunlardan birinin yetkili sendika olmak, diğerinin ise 12 bin üye barajını aşmak olduğunu söyledi.
15 Mayıs 2025 itibarıyla bu hedeflere ulaştıklarını belirten Sarıgeçili, 2026 yılında ise hedeflerin de üzerine çıktıklarını kaydetti. Adana genelinde üye sayısını 677 kişi artırarak 12 bin 828 üyeye ulaştıklarını ifade eden Sarıgeçili, tüm ilçelerde yetkiyi koruyarak sendikal güçlerini daha da artırdıklarını söyledi.
“En Yakın Sendikaya 5 Bin 576 Üye Fark Attık”
Eğitim-Bir-Sen’in Adana’daki sendikal üstünlüğünü sürdürdüğünü vurgulayan Sarıgeçili, “Bu yıl da en yakın sendikaya 5 bin 576 üye fark atarak yetkimizi 12’nci kez tescilledik. 16 ilçenin tamamında yetkili sendika olarak yolumuza devam ediyoruz” dedi.
Türkiye’de En Fazla Üye Kazanan Şubelerden Biri
Son bir yılda 1.980 yeni üyenin sendikaya kazandırıldığını açıklayan Sarıgeçili, Adana Şubesi’nin bu rakamla Türkiye genelinde en fazla üye kazanan şubeler arasında yer aldığını belirtti.
1 Ocak-15 Mayıs 2026 döneminde ise 1.643 yeni üye kaydı yapıldığını ifade eden Sarıgeçili, bu performansla Türkiye genelinde 4’üncü sıraya yükseldiklerini söyledi.
İstanbul’da gerçekleştirilen 68. Başkanlar Kurulu Toplantısı’nda bu başarı nedeniyle Genel Başkan Ali Yalçın tarafından takdir ödülü aldıklarını da sözlerine ekledi.
“Türkiye’nin En Büyük İkinci Şubesiyiz”
Üye sayısı bakımından Konya’nın ardından Türkiye’nin en büyük ikinci Eğitim-Bir-Sen şubesi olduklarını belirten Sarıgeçili, bu başarının tüm teşkilatın ortak emeğinin sonucu olduğunu söyledi.
Adana Şubesi’nin büyüme oranında da önemli bir başarı yakaladığını ifade eden Sarıgeçili, yüzde 5’lik büyüme hedefini aşarak yüzde 6’nın üzerinde büyüme sağladıklarını ve Türkiye genelinde en fazla büyüyen ikinci şube olduklarını açıkladı.
Genel Merkezde Rekor Üye Sayısı
Eğitim-Bir-Sen’in Türkiye genelinde de büyümesini sürdürdüğünü belirten Sarıgeçili, sendikanın son bir yılda 16 bin yeni üye kazanarak toplam 444 bin 454 üyeye ulaştığını söyledi.
Bu rakamın sendika tarihinin en yüksek üye sayısı olduğunu vurgulayan Sarıgeçili, elde edilen başarının tüm şubelerin ortak çalışmasının sonucu olduğunu kaydetti.
“1.600 Kurumu Ziyaret Ettik”
Başarının sahadaki yoğun çalışmalardan kaynaklandığını ifade eden Sarıgeçili, yaklaşık 1.600 eğitim kurumunu ziyaret ettiklerini söyledi.
“Çalınmadık kapı, sıkılmadık el bırakmadık” diyen Sarıgeçili, iş yeri temsilcileri, okul müdürleri, okul yöneticileri ve teşkilat mensuplarına teşekkür etti.
Eğitim Çalışanlarının Sorunları İçin Çalışıyoruz
İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve ilçe milli eğitim müdürlükleriyle uyum içerisinde çalıştıklarını belirten Sarıgeçili, eğitim çalışanlarının sorunlarının çözümü noktasında yapıcı bir anlayışla hareket ettiklerini ifade etti.
Okullardaki bakım, onarım ve inşaat çalışmalarını da yakından takip ettiklerini belirten Sarıgeçili, yeni eğitim öğretim yılı başlamadan önce eksikliklerin giderilmesi için görüşmelerin sürdüğünü söyledi.
“2026-2027 Eğitim Yılı Daha Güçlü Başlamalı”
2025-2026 eğitim öğretim yılının sona erdiğini hatırlatan Sarıgeçili, Adana’da yaklaşık 1.500 okul, 35 bin öğretmen ve 500 bine yakın öğrencinin eğitim öğretim yılını tamamladığını belirtti.
Yeni dönemde daha kaliteli ve sorunların azaltıldığı bir eğitim ortamı hedeflediklerini ifade eden Sarıgeçili, öğretmenlerin, öğrencilerin ve velilerin beklentilerinin karşılanması için çalışmalarını sürdüreceklerini kaydetti.
Gözler Toplu Sözleşme Sürecinde
Önümüzdeki dönemde ağustos ayında gerçekleştirilecek toplu sözleşme görüşmelerine odaklanacaklarını belirten Sarıgeçili, eğitim çalışanlarının ekonomik, sosyal ve özlük haklarının geliştirilmesi için mücadeleye devam edeceklerini söyledi.
Sendika yasasında yapılması planlanan düzenlemelerin de yakından takip edildiğini belirten Sarıgeçili, “Kamu çalışanlarımızın haklarının daha da geliştirilmesi ve yeni kazanımlar elde edilmesi için çalışmalarımızı sürdüreceğiz” dedi.
Konuşmasının sonunda teşkilat mensuplarına teşekkür eden Sarıgeçili, elde edilen tüm başarıların sahada emek veren temsilciler, yöneticiler ve üyelerin ortak başarısı olduğunu vurguladı.